نمایشگاه پاریس 3020
در نمایشگاه پاریس 3020 ، در گالری پروتن ( Perrotin ) پاریس، آثار باستانی کلاسیک ولی بازبینی شده توسط دانیل آرشام ( Daniel Arsham ) به بازدیدکنندگان عرضه شده است. به دنبال روش باستان شناسی تخیلی خود، این هنرمند آمریکایی با کار مجدد روی آثار کلاسیکی مانند مجسمه ونوس ( Venus ) اثر میلو ( Milo )، یا آتنا کاسک دار ( Athena Casquee )، و حضرت موسی نشسته ( Moise assis ) اثر میکل آنژ ( Michel Ange )، افکار جدیدی را در موردرابطه انسان با زمان, رابطه انسان با زمان مطرح می کند.
این نمایشگاه، یک سری جدید از مجسمه ها و نقاشی های دانیل آرشام هنرمند اهل نیویورک را که روش خلاقانه وی را به تصویر می کشند، به علاقه مندان عرضه می کند.
این روش خلق آثار هنری وی که از ده سال پیش شروع شده را می توان به نوعی باستان شناسی تخیلی نامید. این طرز کار وقتی به او الهام شد که به همراه یک گروه اکتشافی باستان شناسی به جزیره پاک ( Paques ) یا ( Easter Island ) رفته بود. باستان شناسان در کنار یکی از مجسمه های اسرار آمیز این جزیره که موای ( Moai ) نامیده می شوند تعدادی ابزار مربوط به اکتشاف قبلی که حدود یک قرن قبل انجام شده بود، یافتند. همانجا بود که مفهوم باستان شناسی تخیلی در ذهن دانیل آرشام جرقه زده و او را در مسیری که تا امروز با موفقیت ادامه داده است، قرار داد.
سری جدید مجسمه های دانیل آرشام تشکیل شده اند از مجسمه های کامل، نیم تنه و نقش برجسته هایی که نشانه هایی از دوران باستان هستند. او از طریق این آثار علاقه خود به بعضی از این سمبل ها که به زمان خاصی تعلق ندارند را نشان داده و به بررسی و تعمیق جستجوها و اکتشافات قبلی خود می پردازد. وی به لطف همکاری با آتلیه قالب ریزی مجموعه موزه های ملی گران پاله ( Grand Palais ) که نسخه های قالب ریزی شده از کلیه شاهکارهای موزه های اصلی اروپا را می سازند، توانست به قالب مجسمه های سمبلیکی که سری جدید آثارش را با تکیه بر آنها می ساخت از قبیل ونوس آرلس ( la Venus d’Arles )، سر لوسیل ( la Tete de Lucille )، حضرت موسی نشسته، ونوس اثر میلو، آتنا کاسک دار و نیم تنه کاراکاللا ( Caracalla ) زره به تن، دسترسی پیدا کند.
برای قالب ریزی مجسمه های دانیل آرشام و برای اینکه هر چه بیشتر شبیه نسخه های اصلی باشند از سیمان سنگ گچ استفاده شده، سپس با رنگ دانه هایی مشابه با همان هایی که مجسمه سازان کلاسیک از آنها استفاده می کردند پوشانده شده اند، و پس از ایجاد فرسایش جداگانه روی سطح سیمان سنگ گچ، در پایان نوبت به کریستالیزه کردن یا تبلور می رسد که امضای شخصی دانیل آرشام است. وی روند کار خود را از طریق یک سری نقاشی نشان داده است. با کار مجدد روی شاهکارهای هنر غرب که آنقدر مهم بوده اند که از وضعیت یک شیئی هنری فراتر رفته و حضور خود را در هویت جمعی ما ثبت کرده اند، دانیل آرشام مجدداً به بررسی و اکتشاف رابطه ما با زمان می پردازد.
این نمایشگاه تا تاریخ 21 مارس 2020 در محل گالری پروتن شهر پاریس فرانسه دایر می باشد.
عنوان مطلب : نمایشگاه پاریس 3020
عنوان اصلی : Paris 3020
منبع : www.paris-art.com
مترجم : شهرام ابراهیم زاده مقدم
این مطلب توسط تیم تحریریه آموزشگاه هنرهای تجسمی هنرنوین تهیه و تنظیم شده است. لطفاً در صورت انتشار آن حتماً از لیتک آموزشگاه هنرنوین استفاده نمایید.
تهیه و گردآوری : http://honarnovin.ir